Pályázatok/Nemzetközi

Tervpályázat Brno új főpályaudvarának kialakítására

1/1

forrás: kambrno.cz

?>
forrás: kambrno.cz
1/1

forrás: kambrno.cz

Tervpályázat Brno új főpályaudvarának kialakítására
Pályázatok/Nemzetközi

Tervpályázat Brno új főpályaudvarának kialakítására

2020.09.09. 09:01

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Brno, Csehország

Beadási határidő:
2020.09.25. 17:00

Címkék:
pályaudvar, vasút

A nemzetközi városi, közlekedési, építészeti tervpályázat célja Brno új főpályaudvarának és környezetének kialakítása, mely a város új kapujaként, egy új kerület központjaként, valamint a városi szövetbe ágyazódó, a környék vonzó helyszíneként képes funkcionálni. 

A pályázat célja Brno új főpályaudvarának megtervezése, mely kiterjed a tető és peron részre, a fő utascsarnokra, az állomásépület külső és belső megjelenésére, a hídszerkezetekre, valamint a kapcsolódó közterekre. A feladat továbbá az autóbusz-állomás, a tömegközlekedési lehetőségekhez vezető átszállási terminál, a parkolók, a taxi megállók és a kerékpártároló elhelyezésének és megjelenésének kialakítása is.

A tervnek figyelembe kell vennie a városi közlekedési hálózathoz való csatlakozást, a gyalogosforgalom minőségét, az állomásépület gyalogos megközelítési lehetőségeit, valamint az új kerület városi szerkezethez való kapcsolódását. A pályázónak megoldási javaslattal kell szolgálnia a pályaudvar előudvarának, illetve az állomás mögötti területnek és annak épületeinek hasznosítására is. 

Tekintve, hogy a vasútállomás a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, ezért az építkezés jelentősége túlmutat a város határain, így minden tömegközlekedési eszköz számára kiemelt jelentőségű helyszínné válik. A főpályaudvar nemcsak Brno új kapuja lesz, hanem a történelmi városközponttól délre található új kerület központja is. A verseny célja egy olyan közlekedési csomópont kialakítása, amely kielégíti az utasok igényeit, beleillik a városszerkezetbe és -képbe, valamint a környék vonzó és nyilvános tereként képes funkcionálni.

A versenyfeltételek és a dokumentáció itt érhető el. Jelentkezni ugyanitt lehetséges 2020. szeptember 25. 17:00 óráig. 

Forrás: archinfo.sk

 

Szerk.: Sütöri Laura

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk