Helyek

Kiemelkedő regionális központtá válhat Szeged

1/1

?>
1/1

Kiemelkedő regionális központtá válhat Szeged
Helyek

Kiemelkedő regionális központtá válhat Szeged

2017.01.31. 13:14

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Szeged

Vélemények:
1

A 47-es út négysávúsítása, a Tisza-híd és új utasforgalmi épület építése a repülőtéren, technológiai park kialakítása - többek között ezekre tett ígéretet a Modern városok program szegedi állomásán Orbán Viktor. A miniszterelnök kijelentette, "Szegednek minden adottsága megvan ahhoz, hogy kiemelkedő regionális központ legyen."

A kormány és Szeged között hétfőn létrejött együttműködési megállapodás részleteiről szólva a kormányfő kifejtette, olyan fejlesztésekről döntöttek, amelyek kiállják az idő próbáját. Megvalósításuk független attól, "hogyan alakulnak a politikai fuvallatok Magyarországon". Orbán Viktor a tájékoztatón megjegyezte, ritkán adódik lehetőség egy ellenzéki vezetésű önkormányzat és a kabinet közötti tárgyalásra. A miniszterelnök azt kívánta Szegednek, hogy legyen olyan sikeres város, mint amire a történelme felhatalmazza. Kifejtette, Szeged a három országra is kiterjedő régiónak nem a legnagyobb, de a legszebb, legjobb egyetemmel rendelkező városa, és bár lehet, hogy gazdasága nem a legerősebb, de a legjobb minőségű iparágakat sikerült megtartania.

A bejelentett beruházások teljes költségét Orbán Viktor mintegy 50 milliárd forintra tette. Hozzátette ugyanakkor, amennyiben a magyar gazdaság növekedése - amely az idén akár a 4 százalékot is meghaladhatja - lehetővé teszi, a még feltételes módban szereplő elképzelések közül is sikerül többet megvalósítani, így az összeg elérheti a 70 milliárd forintot. A kormányfő a megállapodásban rögzített pontok közül elsőként a 47-es út négysávúsítását említette, amivel olyan észak-déli közlekedési tengely jön létre, amely Szegedet Debrecenen keresztül összeköti Miskolccal.

A város regionális közlekedési pozícióját javítja a vegyes funkciójú, vasúti és közúti Tisza-híd mintegy 15 milliárd forintos költségű építése, és ehhez kapcsolódva Makó felé az elővárosi közlekedés fejlesztése - közölte a miniszterelnök. [Az epiteszforum.hu oldalán dr. Rigó Mihály több írásában is foglalkozott már Szeged fejlesztésével, melyekben a Tisza-hidat is érintette. - a szerk.] A kormány vállalja a szegedi repülőtéren a nemzetközi minősítési szabályok változása miatt szükségessé vált technikai fejlesztések finanszírozását és egy új utasforgalmi épület kialakítását is - tudatta a kormányfő. A megállapodás részeként 200 hektáros iparipark-fejlesztésről is megállapodtak. Ennek egy részén magyar élelmiszer-gazdaság szempontjából is jelentős beruházás valósulhat meg, a másik felén pedig a lézerközponthoz kapcsolódó technológiai parkot alakítanak ki - közölte Orbán Viktor.

A Modern városok program részeként történhet meg a Belvárosi híd rekonstrukciója, a Tisza Szeged főutcája projekt kivitelezése, a belvárosi rakpartok felújítása, a távlati elképzelések között pedig szerepel egy kerékpáros és gyalogos híd építése is. A kormány támogatja a Mars téri buszpályaudvar áthelyezését, hogy a helyén közösségi igényeket kielégítő teret alakítsanak ki. Emellett a Széchenyi tér is visszakaphatja világháború előtti arculatát - mondta a miniszterelnök.

Munkacsoportot hoznak létre annak kidolgozására, milyen fejlesztésekre van ahhoz szükség, hogy az országban Szeged legyen az első város, ahol a tömegközlekedés kizárólag elektromos alapon működjön. A sportcélú fejlesztések közül a kormányfő kiemelte az új fedett uszoda 7 milliárd forintba kerülő építését, egy a teremsportok számára alkalmas csarnok és egy atlétikai centrum kialakítását. Hozzátette: egy fedett atlétikai centrum építése további egyeztetéseket igényel.

Botka László hangsúlyozta, alapvető nemzeti ügy, hogy Magyarország a következő időszakban fel tudja használni a rendelkezésére álló európai uniós forrásokat, a Szeged és a kormányzat közötti együttműködés is ezt célozza.
A polgármester közölte: jelenleg 104 fejlesztési projekt van folyamatban a városban, és a miniszterelnökkel 19 további beruházásról tárgyaltak. Hangsúlyozta, ezek a fejlesztések nemcsak Szeged érdekét szolgálják, hanem erősítik az egész ország versenyképességét. Megjegyezte azt is, Szegednek nemcsak az EU pénze, de az értékei is fontosak. A déli Tisza-hídról Botka László elmondta, az elővárosi közlekedés mellett, a beruházás helyreállítja a Szeged és Temesvár közötti vasúti kapcsolatot.

forrás: MTI

 

 

 

Vélemények (1)
alfoldi2011
2017.01.31.
15:50

Köszönöm a szerkesztői beszúrást!

Az igazság, a tény azonban az, hogy az írásaim egyetlen mondatát sem vették figyelembe a döntéshozók.  A szegedi Déli-hídon mégis lesz vasúti vágány, valamint elkészül a tram-train-nel is járható vasúti pálya Makóig.

Igyekezetem meddő próbálkozás lett, melyet mégsem érzek hiábavalónak, hiszen borsó is volt még, meg fal is, hánytam hát a falra egy kicsit.

Ettől még holnap felkel majd a Nap!

Köszönöm a Szerkesztőségnek a megjelenés lehetőségét! 

Új hozzászólás

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk