Programok

Csepel Művek - Nyitott Gyárak Hétvégéje 2020

1/3

A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ

?>
A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ
?>
A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ
?>
A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ
1/3

A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ

Csepel Művek - Nyitott Gyárak Hétvégéje 2020
Programok

Csepel Művek - Nyitott Gyárak Hétvégéje 2020

2020.09.22. 10:10

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország, Csepel

Cég, szervezet:
KÉK - Kortárs Építészeti Központ

Esemény kezdete:
2020.10.03. 10:00
Esemény vége:
2020.10.03. 22:00

A Kortárs Építészeti Központ szervezésében októberben ismét megnyílnak a Csepel Művek kapui. A program keretében 240 hektárnyi, páratlanul gazdag ipari örökség izgalmas jelenkora válik felfedezhetővé. 

Van egy harminckét futballpályányi területe Budapestnek, amiről bár sokan hallottak, ísmerni kevesen ismerik. Potenciális fejlesztési terület, elhagyott rozsdazóna vagy élő városnegyed? Valószínűleg mindegyik. Weiss Manfréd, vagy egy híres bicikli? A Csepel Művek.

A tavalyi nagysikerű rendezvény után idén a járvány miatt őszre halasztva újra megnyílnak Magyarország talán legnagyobb múltú iparterületének ikonikus kapui. A Csepeli Nyitott Gyárak Hétvégéje október 3-án már második alkalommal kerül megrendezésre. Célja, hogy bepillantást nyújtson a látogatóknak a Csepel Művek mindennapjaiba, az itt tevékenykedő cégek működésébe és hogy felkeltse az érdeklődést a Művek történeti és kulturális öröksége, szolgáltatásai, valamint a területben rejlő lehetőségek iránt.

A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ
1/3
A Csepel Művek - Nyitott gyárak hétvégéje 2019-ben. Fotó: Kortárs Építészeti Központ

Budapest déli területei, ideértve Észak-Csepelt is, a következő évtized kiemelt fejlesztési övezetei lesznek. A Déli Városkapu-projekt, az új Duna-híd, a tervezés alatt álló 5-ös metró mind-mind ide koncentrálódnak, ez pedig a Csepel Művek területét is kihívások elé állítja. Vagy felveszi a fonalat és bekapcsolódik a fejlesztési területek sorába, vagy leszakad és barnamezős zárvánnyá válik.

A KÉK is megalkotta saját vízióját a Csepel Művek területére, amely elsősorban a városnyi rozsdaövezet integrálódását helyezi fókuszba. Olyan megoldást kell találni, amely során a cégek továbbra is szabadon működhetnek, sőt lehetőséget kapnak az innovatív fejlődésre, de mindeközben új funkciók és használati formák is megjelennek. Cél, hogy a jelenlegi funkciók és az új szerepkörök együtt létezhessenek ezen a területen, ennek következtében válhat a „Csepel" újra értékes branddé. Ennek fényében az idei rendezvény célkitűzése, azon túl, hogy az emberekkel megismertesse az izgalmas ipari örökséggel rendelkező területet, a párbeszéd és közös gondolkodás elindítása a helyi szereplők, civil szféra és az önkormányzatok között.

A programokat a Művek területén tevékenykedő cégekkel és meghívott budapesti kulturális szereplőkkel közösen dolgozzuk ki. Tervezünk történeti sétát, izgalmas gyár- és üzemlátogatásokat, vetítést, kiállításokat, zenés és szakmai eseményeket, és interaktív történetgyűjtést.

A KÉK hisz abban, hogy jó városi tereket akkor tudunk létrehozni, ha ebben a város használói, a döntéshozók és a szakértők közösen együttműködnek. Ennek fényében várják a szervezők az érdeklődőket október első szombatján. A részletes programok és fontos tudnivalók elérhetők a program honlapján és a Facebook eseménynél.
 
KÖZÖSEN A JÁRVÁNY TERJEDÉSE ELLEN!
A COVID-fertőzések elkerülése érdekében a KÉK rendezvényein kötelező a szájat és orrot eltakaró maszk használata!

A kezdetben a Shared Cities: Creative Momentum európai kulturális platform támogatásával induló projekt olyan szakmai alkotóműhely és programsorozat volt, aminek célja, hogy feltérképezze és bevont helyi partnerekkel megvitassa a valamikori Csepel Művek területén a privatizációt követően működő több száz cég és vállalkozás közös fejlődési lehetőségeit és a területfejlesztési modelljeit. A projekt elsődlegesen azt vizsgálta, hogy a résztvevő cégekkel lehetséges-e olyan közös, összefogó arculatot és branding stratégiát kialakítani, amely a Csepel Művek történelmi hagyatékára építve az itt működő cégek hosszú távú, egymást erősítő, innovatív fejlődését támogatja. 

Bár a Shared Cities keretében megvalósult projekt tavaly lezárult, a KÉK továbbviszi a Nyitott Gyárak Hétvégéjét. Nem csak, mint évente megrendezésre kerülő programsorozatot, hanem egy komplex hosszútávú projekt egyik elemeként, amelynek célja az egykori Csepel Művek területén működő cégek, az önkormányzat és a lakosság együttműködésének biztosítása.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk