építészet : környezet : innováció

MOME Építészeti Intézet [11]

Melegedőhely a Lukácsnál? - Thermal point

A termálvíz és a Dunapart közötti összefüggés építészeti és szociális megjelenítése volt Hegyi Fanni, Dresch Anna és Suriny Balázs - a MOME Építészeti Intézetének BA első éves hallgatói - Thermal point koncepciójának célja, mellyel II. helyezést értek el az...

Kavicstól a bivakig

Mi történik akkor, ha fiatal építészhallgatók ragadnak ceruzát, tollat, egeret és öntik formába a Bodrog-Tokaj kiránduláson szerzett tapasztalatokat? Milyen építmények jönnek létre, amikor egy vízitúra kiindulópontjának megtervezése a cél? Ötletes koncepciók, egyedi és...

Székátírás - 100 szék 30 év távlatában

100 szék 30 év távlatában: a nagy múltra visszatekintő Székátírás egyetemi kurzus keretében, a MOME építészhallgatói által készített kísérleti székek kiállítása. A kiállítási anyag egy páratlan kordokumentum, mely egy különleges tradíció előtt tiszteleg:...

Szerethető udvart az iskolába!

A tavalyi évhez hasonlóan a gyöngyösi Berze-Nagy János Gimnázium idén is meghívta a MOME Építészeti Intézetének hallgatóit, hogy egy egyhetes tábor keretében közösen gondolják és építsék tovább az iskolaudvaron korábban elkezdett fejlesztéseket. A vezető oktató...

A tér, mint nevelési eszköz a börtönben

Györgyi Hanga diplomatervében újraértelmezi a börtöntér fogalmát, fizikai kiterjedését, miközben azt vizsgálja, hogy az építészet miként képes enyhíteni a börtönártalmak hatásait. Az építészhallgató olyan formanyelvet keresett, mely hozzájárul a társadalom és a...

Gyermekotthon extrém terepen

Milyen egy jó gyermekotthon? Hogyan segítheti az építészet egy gyermekotthon működését? Melyek a fő irányelvek egy gyermekotthon tervezésében? Gárdos Fanni építészhallgató diplomaterve ezekre a kérdésekre keres választ.